ah precis

om någon vet hur man sköter en orkidé så kan ni ju höra av er till mig.

idag mår jag typ dåligt på något konstigt sätt, det känns som jag måste spy men ändå inte. men christian fick mig att bli pepp på sol och glass nere i hamnen. så jag ska snart gå och handla lite inför kvällens middag, då lilla markus kommer hit:) sen bär det av till hamnen.

min lugg börjar bli alldeles för lång, ska be min syster klippa den när hon kommer. har även erbjudit henne att bo hos mig nästa vecka då. men har inte fått något svar!? det skulle vara kul

nehe nu ska jag glida.

byz - karatefylla, blir man inte otroligt pepp på denna låten:P 2006 back again

puss

Kommentarer
Postat av: Fanny

En gång i veckan fyller du krukan den står i med vatten till brädden, sen låter du orkidén stå där i drygt en halvtimme innan du tömmer krukan med vatten igen... Ska alltså inte vattnas på normalt sätt, utan stå i vattnet...

2009-04-10 @ 17:12:34
Postat av: elin

Min superorkidé vill ha vatten någon gång i veckan precis på vanligt vis och det mår den utmärkt av! Det finns visst många sätt för att få dem att överleva. :)

2009-04-10 @ 17:33:22
Postat av: Oscar

Jag har som mål att hälla på vatten en gång i veckan och sedan hälla bort det efter ett tag igen. Nu är dock det minnet inte så bra. Så ibland är det två veckor mellan vattningarna och ibland står de i vatten ett par dagar. Det verkar dock inte vara något problem för mina. Orkideer är nog inte så känsliga för växthuseffekten tror jag...?

2009-04-10 @ 23:10:49
URL: http://oscarfager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0