hard work

jag har jobbat verkligen hela dagen idag. och nu tror ni säkert åååh då har det ju inte hänt något roligt som är värt att läsa men sanningen är att dagen har varit mycket händelserik. jag måste börja med att säga att gud vad skönt det är att jobba heldagar, man kommer liksom mer in i gänget och man får ha lunch woho.

fram till lunch hände det inte så mycket utan det mesta flöt på. lunchen åt jag tillsammans med oscar på gränden. det var kul att träffa honom igen:) efter lunchen fick jag det ärefyllda projektet att möblera om bland badkläderna. och när jag satt på huk på lagret och letade efter jämnlånga "spjut" tappar jag ett i golvet vilket studsar upp på mitt knä och träffar en öm punkt. det gjorde så jävla ont men man kan ju inte gråta på jobbet. så jag går där haltandes fram och tillbaka för att tillfredställa alla kunder. sen vid klockan 16.00 dyker min supersöta kollega upp och jag kollar på honom i smyg. han är såååå go:)

sen vid halv 7 tiden bryter det lös, vi haffar en man som har försökt bryta upp ett färglarm på en av våra jackor. han avslöjas genom att han har fullt med blåröd färg över händerna hans förklaring är "larmet var trasigt redan när jag rörde jackan, det är ofta såhär när jag handlar". jag tyckte att han luktade mycket alkohol och dom övriga tyckte att han verkade hög på något. först kom gångväktarna och sedan polisen. och det visade sig att han hade en spruta på sig. tycker hela denna händelsen var otroligt obehagligt så det slutade med att jag fick ont i magen. vet inte hur det gick för mannen men det blir förmodligen häktning iallafall.

allt detta har gjort att jag har glömt att köpa frukost tills imorgon vilket är mindra bra. jag lovade även bort mig för jobb imorgon klockan 1. vilket blir lite tight iochmed att förläsningen slutar 12. vet inte hur jag ska hinna äta. men jag har ju valt bort maten flera gånger när jag har varit stressad så det löser sig nog.

nackdelen med allt detta jobbande är att min träning och mitt pluggandehela tiden blir åsidosatta. har typ ingen koll alls på statistiken och min kropp mår redan sämre, den behöver sin regelbundna träning. ska försöka hinna med ett pass i morgonkväll om jag orkar efter noll mat och mycket stress.

nu händer det lite va?!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0